Första dagen med 50%...

Jaa, eller alltså förvisso åkte jag inte från sjukhuset förren efter 13, och kom inte hem och käkade innan ca kvart i två, men nu är vi alltså inne på 50% arbetstid. Första spontana känslan är att det nog är en bra sak, få lägga upp fötterna och bara ta det lugnt. Senaste veckorna har tiden efter jobbet mest blivit hem och sova, med mer eller mindre graviditetsrelaterade problem. Kanske att det här kan hjälpa så att jag tar det lugnt fram till kvällen och sen har lite energi över att göra någonting roligt eller bra!

Så jag tror att det kan bli bra, trots mina initiala motsträviga känslor. Det känns fortfarande jobbigt att vara sjukskriven, men med tanke på hur snabbt magen växer och energin tar slut nu så tror jag att det nog var dags. Jag försöker intala mig det i varje fall!

Annars är det som jag skrev ovan, magen växer. Knoddisarna rör på sig ofta, förmodligen sparkar de väl igång varandra... Men det är skönt, för när de är igång så vet jag ju att de är ok, och det är det viktigaste! Inkubatorn börjar bli ganska svullen, men hittills kan jag få på mig skorna i varje fall, och det är ju en fördel ;).

Nä nu ska jag återgå till min bok! Piiis

Kommentera här: