Gravidhjärna, hej jag har inte saknat dig.

Jaha. Så kom då den här delen av graviditeten som jag nog faktiskt tänkt har varit lite upphausad av allmänheten, jag menar det är ju faktiskt samma allmänhet som säger att kvinnor inte kan bli president pga avsaknad av penis samt att vi har hormonrubbningar en gång i månaden. Så varför skulle inte fenomenet gravidhjärna vara ännu ett sätt att omyndigförklara kvinnor pga vårt kön?
 
Uppenbarligen hade jag fel. Har märkt av själv att jag blivit lätt... hormonell... Och trött, och lite virrig. Men jag har tänkt att allt varit kopplat till trötthet och att det nog blir bättre av att sova lite eller whatnot, typ äta som en häst (vilket jag måste nu för annars har jag socker<4 och blir ännu grinigare)... Den här veckan får dock räknas som ett stort motbevisande mot det. Jag har gråtit i bilen för att jag vet inte varför, jag har förlagt i princip allt jag brukar ha i fickorna och går ständigt runt och letar efter saker (läs vart fasen är min telefon, JA DEN JAG PRATAR I VARFÖR UNDRAR DU?!) och nu spiken i kistan. Dubbelkollade så att jag skulle till MVC imorgon, för jag hade en känsla av att det nog ändå kunde vara idag. Visade sig att det var igår. Ringde till MVC och min barmorska blev den som ringde upp och hon bara skrattade åt mig och sa att det är sånt som händer, och att gravidhjärnan kanske vaknat till liv?
 
Game effing over.
 
Sen bokade vi en ny tid imorgon bitti. Det vore väl fanders om jag skulle glömma det också, men nu är det på morgonen vilket innebär att vi inte ska till jobbet kl 07, utan till HC kl 0830 vilket borde innebära att jag omöjligen kan missa det. BORDE.
 
Jag är lite mer på dåligt humör idag av andra anledningar. Bilen vi ska köpa har ingen kupévärmare = det var kallt i bilen imorse. Trump blev president. Jag har halsbränna. Och jag har minne som ett såll.
Som tur är får vi bjudlunch av något läkemedelsföretag idag (jag är ganska svårköpt just nu då jag inte ens minns vilket läkemedelsföretag som ska försöka övertyga mig att ge deras produkter till mina patienter), så jag ska frossa lunch. Sen är det föreläsning i eftermiddag men jag tror faktiskt att jag forskar en stund istället... Sen ska vi köpa bil. Sen ska vi sova, tror jag. Och sen ska vi till MVC imorgon. Se - jag kom ihåg ända ner till nu.
PIIS

Kommentera här: