MVC

Jaha, jag fick ju en akut bytestid på MVC nu igår morse, istället för tiden som jag vimsade bort. Kan ju bara för att åter ställa vimsigheten i offentligt ljus säga att jag lyckades glömma mitt ICA-kort (?!) på MVC, så Lena ringde imorse och undrade om jag saknade någonting... Ja herregud, mycket ska man vara med om innan hjärnan får total härdsmälta...
 
Annars såg allt bara fint ut på MVC! :) Jag har fått tillbaka "mitt" blodtryck, sådär stadigt 130/80, blodsockret ser bra ut, Hb verkar ha stannat lite på 110 (helt OK, med tanke på att mitt all-time-low är 84...). Fick influensavaccin för första gången i mitt liv också, verkar ha överlevt det så det är nog bra. Flickorna växer, vi följer alla kurvor och sådär med SF-mått och dylikt. Allis verkar ha börjat öva det här med andningen lite för mycket (en Linn måhända??) och hade världens hicka medans vi lyssnade av hjärtljuden så med regelbundenhet fick vi små kluckar från henne i ultraljudsproben <3 Anya har vänt sig igen, huvudet låg precis i mitt mellangärde i början av undersökningen och sen låg hon på tvärsan mot slutet xD. De är verkligen egna personligheter, Anya lite mer wild and crazy, hon sparkar igång Allis ibland och Anya är också den som vänder sig mest. Allis ligger och är lite bångstyrig längst till höger/ner, där hon legat i princip varje gång vi varit på någon kontroll... Det verkar också vara hon som blir lite tjockare lite snabbare, och övar på allt lite för hårt ;). Vi får väl se om det här stämmer när de väl kommer ut!
 
Och mamman då? Hon har definitivt insett att det här med gravidhjärna inte är en myt, och hon börjar också förstå att magen kommer att vara väldigt mycket ivägen alldeles strax. Det är nästan omöjligt att plocka upp saker från golvet utan att göra ett riktigt djupt knäböj, det är svårt att få på/av strumpor, det är svårt att ta sig i/ur bilar, sängar, stolar, soffor etc. Men på något sätt hankar man sig fram ändå. Nu är jag nog så frisk som jag kommer vara närmsta åren så jag hade tänkt prova träna i helgen. Sittande såklart, men all träning är bättre än ingen träning.
 
Vi har hittat "Vår Nya Bil", en Roger. Med andra ord en fruktansvärt tråkig V70, automat, fyrhjulsdrift. Om man kollar andra ändan av spektrat extremt bekväm, säker, går väldigt tyst, rymlig... En riktig familjebil - en Roger helt enkelt! Förhoppningsvis kan vi få bankgrejerna klart idag, så vi kan hämta bilen idag. Lilla Pärlan får komma till någon annan student/nybliven icke-student och förgylla deras dagar istället <3. Pärlan - you will be missed!
 
Nu hade jag inte så mycket mer att säga, det är fredag vilket känns extremt skönt. Drömde att jag inte skulle behöva åka till jobbet, men visste inte varför så jag åkte ändå. Drog omkring och åt fika på alla avdelningar tills folk sa att anledningen till att jag inte var på jobbet var att jag var tvungen att rädda världen från en superskurk. OHWELL sa jag och åkte hem, träffade superskurken som hade korrumperat Christoffer, så fick slåss mot båda ända till superskurken råkade döda Calypso. Då blev Christoffer ledsen och gick över på mitt lag och sen vann vi. Efteråt visade det sig att Calypso bara spelat död, så bra! Verkar som att mina drömmar går hårt åt katterna, för någon dag sedan drömde jag att Grållan klämdes i en dörr så hon blev delad på mitten. Sen smälte hon ihop med sig själv gradvis under resten av drömmen. Ja hojja, nog har hjärnan livlig fantasi!
Nu ska jag gå och jobba, heipa!

Kommentera här: