Simning, MVC och snälla kommentarer :)

Jaha så har tisdagen kommit och gått. Igårkväll upplevde jag ett till fyraårings-moment. Jag blev skithungrig, när jag skulle sova. Kunde dock inte förmå mig att kliva upp, eller äta ens om någon hade ställt mat framför mig - för jag var för trött! Trots detta vaknade jag ohungrig, och inte ens särskilt illamående?! Tidigare har det räckt med att middagen blivit lite sen/tidig så har jag vaknat sjukt illamående. Jaja anywhoot så blidde det jobb och sen var det ledig eftermiddag. C hade utbildning inne i stan så vi passade på att äta lunch på pastabacken (supermysigt och gott som vanligt <3) och sen körde jag lite simning. Det är faktiskt fantastiskt skönt att känna den där viktlösheten ett tag, när en tvillinggraviditet gått in i vecka 32 så är mamman oftast ganska stor. Jag är med andra ord ungefär lika stor som en liten flodhäst. Enda stället som jag inte känner mig som en flodhäst är, ironiskt nog, i vatten. Sen bastade jag, och efteråt höll jag verkligen på att somna. Alltså inte riktigt somna, utan riktigt tvärdäcka... Var tvungen att dricka typ 1-2 L vatten innan jag kunde klä på mig och lämna pontus xD
 
Men jag fick en rolig kommentar på badet! Iofs fick jag 5 kommentarer som gällde "åååh vad stor och fin mage du har" (tur för dom att de sa fin också, annars hade de fått andra svar ;)) också. Men en kvinna kommenterade att jag ju "måste göra det extremt bra med träningen för att se så vältränad ut trots att jag snart ska föda"! I och för sig så känner jag inte riktigt att det är befogat, men det är roligt när man får snälla kommentarer! 
 
Jaha, sen var det MVC då. Och imorgon är det ultraljud, så jag känner mig välundersökt ;). Hbt tappat lite jämfört med tidigare, men inget akuttapp, ska bara höja Duroferonet lite... Sockret låg ok, knoddisarna har bra hjärtfrekvens och verkar växa bra (SF-mått över kurvan, som det ska vara med twinsies). Det enda som inte riktigt såg fantastiskt ut var att trycket har höjts lite, brukar ligga kring 120/70, senaste månaden har det legat typ 130/80 (rätt OK för att bära tvillingar), men nu 145/80... Mest troligt beror det på ökat buktryck, det finns värre saker som det kan bero på, men jag tvivlar starkt på det! Hur som helst kanske det börjar bli dags för en CTG-kurva för att se hur knoddisarnas kontra livmoderns aktivitet är just nu, så antingen blir det imorgon eller om två veckor :). 
 
Nä ni, nu ska jag lägga upp fötterna så att de inte blir så stora. Knoddisarna börjar vilja gå och lägga sig också, det var länge sedan vi var igång från 06-2030 utan paus mitt på dagen ;)... Och imorgon blir det inte heller någon särskild paus då ultraljudet är 1320, då är det ju bara att köra på ända in i kaklet... Tur att det blir ledig fredag då istället! 
Usch. Nu börjar jag babbla... Går och lägger mig istället, heipa! ;)

Kommentera här: